Mieszkaniec Sławna, który chciał zdobyć dodatkowy dochód poprzez sprzedaż zestawu opon samochodowych na jednym z popularnych portali zakupowych, stał się ofiarą oszustwa. Zamiast zysku, mężczyzna stracił 6 tysięcy złotych. Informację o tym niepokojącym incydencie przekazała lokalna policja, ostrzegając innych przed podobnymi działaniami przestępczymi.
Ofiara oszustwa zamieściła swoje ogłoszenie i po dwóch dniach otrzymała odpowiedź poprzez aplikację WhatsApp. Osoba kontaktująca wyraziła zainteresowanie ofertą i zgłosiła gotowość zakupu wraz z kosztami przesyłki – takie szczegóły relacjonuje asp. sztab. Kinga Warczak, rzecznik prasowy komendy powiatowej policji w Sławnie. Sprzedawca zgodził się na te warunki i podał swoje dane kontaktowe oraz numer konta bankowego, oczekując na wpłatę.
Niedługo potem sprzedający otrzymał jednak informację, że transakcja została już sfinalizowana. Link do potwierdzenia tej transakcji został mu wysłany na e-mail. Mężczyzna, nie podejrzewając oszustwa, kliknął w link, który przekierował go do strony banku wyglądającej jak autentyczna. Wpisał tam swoje dane logowania, lecz nie udało mu się zalogować.
Zaniepokojony, 50-letni mężczyzna zadzwonił na numer infolinii podany w wiadomości. Podczas rozmowy z osobą podającą się za pracownika banku dowiedział, że musi wykonać co najmniej trzy transakcje BLIK, aby otrzymać oczekiwane środki. Po wykonaniu tych transakcji okazało się jednak, że oszust z konta pokrzywdzonego wypłacił już 6 tysięcy złotych.